recent
أخبار ساخنة

سيد عبدالحفيظ: مش علشان حلو واسمك كبير تكون مسئول وانت قدراتك صفر

 
تحدث سيد عبدالحفيظ مدير الكرة السابق بالنادى الاهلى عن ملف المسئولين عن الكرة فى مصر بعد خروج منتخب مصر من بطولة كاس امم افريقيا من دور الـ16 على يد الكونغو الديمقراطية.
 
و اكد عبدالحفيظ فى تصريحات تليفزيونية انه لابد من التخطيط الجيد لمستقبل الكرة المصرية و الفصل ما بين الاسماء و القدرات لادارة الكرة المصرية.
 
شاهد تصريحات عبدالحفيظ
 
و قال عبدالحفيظ فى تصريحاته : "لو بالإسم هتاخد تعاطف لكن بعد كده هيكون فى تقييم سواء مستوى الشخص ده كويس او لا وهل حقق نجاح او لا".
 
و تابع عبدالحفيظ : "ممكن شخص جميل ولطيف ومؤدب لكن مبيعرفش يدير ولا يختار ولا عنده اقناع ولا عنده رؤية للمستقبل و قدراته صفر .. لازم يكون فيه فصل بين الاسماء و القدرات عشان المصلحة العامة".

و اكد سيد عبدالحفيظ انه لا يمكن ان تكون جميع قرارات الكرة المصرية فى يد شخص واحد مشيرا الى ان هذا الامر يعد كارثة و يؤدى لتدمير الكرة المصرية.

و تأتى تصريحات سيد عبدالحفيظ فى اشارة لحازم امام عضو مجلس ادارة الاتحاد المصرى لكرة القدم و المشرف العام على منتخب مصر و الذى يتولى مسئولية اى شئ يخص المنتخب خلال هذه الفترة.
إخلاء مسئولية: اي محتوى للفيديو موجود بالاعلى, لم يتم انشائه او استضافته بواسطة موقع دكتور ايجي وأي مسئولية قانونية تقع على عاتق الطرف الثالث

فاصل اعلاني

google-playkhamsatmostaqltradent